Am avut o surpriza placuta sa realizez un material pentru Observatorul Special de la Antena 1 despre… vestimentatia oamenilor inteligenti!
Chiar daca nu exista studii despre o legatura directa intre un IQ ridicat si vestimentatie, se remarca unele obiceiuri vestimentare specifice acestor oameni, care nu sunt intotdeauna previzibile!
Evident, din garderoba de baza a acestor persoane – ma refer la femei – nu vor face parte niciodata hainele foarte mulate, topuri decoltate sau fuste scurte, incaltaminte cu tocuri inalte si platforma, sau obiecte vestimentare din materiale lucioase, tipatoare. Garderoba lor este mai degraba in stil clasic sau business, cu influente specifice, in functie de personalitatea fiecareia.
Barbatii din aceiasi categorie se disting prin faptul ca poarta in general haine alese cu gust, potrivite stilului personal si placute privirii din punct de vedere cromatic.
Vestimentatia oamenilor inteligenti
Exista, in principal, trei tipologii de oameni inteligenti, care se disting foarte bine din punct de vedere vestimentar:
1. Categoria principala, din care fac parte majoritatea oamenilor inteligenti:
Oamenii cu un IQ ridicat si un stil de viata orientat catre studiu si cariera. Ei au o vestimentatie adecvata mediului academic, respectiv business, aleasa preponderent in functie de dress code. Este vorba despre persoane care inteleg prin vestimentatie o raportare directa in exterior a propriei persoane, performantelor personale si capacitatilor intelectuale.
2. Oamenii inteligenti care sfideaza regulile vestimentare
Fie ca nu le ofera importanta, fie ca pur si simplu ignora regulile sau inventeaza chiar ei reguli noi, aceasta categorie de oameni se remarca printr-o inteligenta sclipitoare. In general, ei lucreaza in industria tehnologiei sau a informatiei, acolo unde regulile vestimentare sunt diferite fata de cele din mediul business. Au o garderoba simpla, din mai multe piese vestimentare identice, cu ajutorul carora isi creaza un look asemanator, in fiecare zi.
Exemplele cele mai graitoare sunt Steve Jobs si Mark Zuckerberg, doua personalitati care si-au transformat look-ul in carte de vizita, nu datorita unei strategii de marketing, ci datorita personalitatii lor.
In Romania, domnul Cristian Popescu Piedone s-a remarcat din acest punct de vedere. El este un exemplu care imbina caracteristici ale categoriei 1 si 2, pentru ca dansul poarta o vestimentatie business, costum si camaa, insa are numai camasi negre!
3. Oamenii inteligenti care isi transforma look-ul intr-un element principal de brand personal
Aceasta categorie include in general persoane foarte influente in domeniul lor de activitate, care folosesc vestimentatia si aspectul personal pentru a-si creste notorietatea, sau ca parte a unei strategii de marketing. Elementele distinctive permanente, de natura fizica, au un impact major asupra celorlalti, facand persoana, pe de-o parte, mai usor de tinut minte, iar pe de alta parte, transmitand celor din jur ideea de maturitate, incredere si cunoastere de sine, coerenta si stabilitate (emotionala si mentala). Evident, situatia cea mai fericita este atunci cand acest look reconoscibil se construieste natural, nu este rezultatul unei echipe de marketing.
Cateva exemple ar fi: Anna Wintour si coafura deja devenita celebra, Karl Laggerfeld si gulerul alb, inalt, nelipsit tinutelor sale.
In Romania, un exemplu perfect al unei imagini de impact construite natural, pe baza unei personalitati aparte, este Ion Tiriac. Elementul distinctiv este forma barbii si prezenta perciunilor, care ii dau un aspect respectabil, impunator, mai ales ca intotdeauna il vei vedea imbracat in camasa si costum.
In concluzie, oamenii inteligenti se folosesc de elementele din jurul lor pentru a-si spori valoarea personala, fie ca este vorba despre vestimentatie sau coafura si machiaj – unde este cazul. Ei cauta sa devina cea mai buna varianta a lor, aratand respect fata de sine, fata de valorile lor si fata de cei din jur.
Atentie! Asta nu inseamna neaparat ca alegerile vestimentare ale oamenilor inteligenti sunt facute chiar de acestia, pentru ca inteligenta nu inseamna neaparat ca te pricepi si la moda! O virtute a acestor oameni este ca atunci cand nu detin informatii suficiente despre un subiect, apeleaza la specialisti in domeniu. In acest caz, la serviciile unui consultant de imagine!
Aici ai si materialul despre acest subiect, realizat pentru Observatorul Special de la Antena 1.
Have a fabulous fashion experience!
Yours,
sursa foto:
pinterest.com
observator.tv
Comenteaza