În Noiembrie 2010, Kate Middleton – încă nu ducesă de Cambridge şi Prinţul William îşi anunţau fericiţi logodna. În acea zi, printr-o simplă fotografie, rochia bleumarin până la genunchi a unui anonim brand Issa s-a transformat instantaneu într-un IT ITEM. Neiman Marcus a comandat 1110 astfel de rochii din linia designerului Daniella Helayel într-o singură comandă, iar celebrităţi precum Scarlett Johanson, Keira Knightley, Jennifer Hudson şi Jennifer Lopez au devenit şi ele fani, endorsând brandul.
Pentru femeile non A-lister în schimb, rochia petrecută din mătase & jerse Issa, ultra-flatantă pentru orice corp, a devenit instant acea piesă clasică minunată pe care o puteai purta oriunde, de la birou până la cocktail. Astfel, Issa a început să se vândă în 43 de ţări. Dar doar câţiva ani mai târziu, Halayel şi Issa au dispărut complet din lumea modei.
Efectul Kate – falimet şi glorie în modă
Dacă te întrebi cum s-a întâmplat asta, nu eşti singura. Într-un interviu pentru Daily Mail, şi pe punctul de a debuta cu un nou brand, Daniella Halayel explică exact cum a fost când “efectul Kate” a lovit-o din plin. La momentul celebrei logodnei, avea doar 25 de angajaţi şi 3 constructori de tipar în studioul ei din West London – brandul Issa era pe muchia falimentului. “Fiind un brand de nişă, chiar dacă îşi construiseră o bază loială de cumpărători, anii 2008 şi 2009 au venit cu probleme financiare serioase. Când Kate le-a purtat rochia, însă – totul s-a schimbat” spune Halayel.
Când fotografiile care anunţau logodna au fost publicate, telefoanele au început să sune încontinuu – Danielle Halayel spune că nici măcar nu a ştiut că rochia ei va fi purtată de către Kate.
“În acea dimineaţă m-am dus ca de obicei la yoga, dar apoi am primit un telefon de la o prietenă care mi-a spus despre logodna roială. Eram foarte entuziasmată” spune Danielle. “Nu aveam un televizor la studio, iar asta se întâmpla înaintea erei Instagram. Însă foarte curând am aflat că viitoarea prinţesă purta rochia Issa, pentru că la ora 4 telefoanele au început să sune şi pur şi simplu nu s-au mai oprit.”
Cinci minute mai târziu, rochia era sold out şi comenzile veneau încontinuu. Ironic – acela a fost momentul când toate problemele au început.
“Din ziua logodnei, vânzările noaste s-au dublat” spune Danielle. “Nu aveam banii necesari ca să finanţei producţia la acea scală. Banca mi-a refuzat un credit, iar fabricile făceau presiuni pentru că voiau să le plătesc facturile. Aveam nevoie de un investitor.”
Camilla Al-Fayed, o prietenă din adolescenţă a designerului, s-a oferit să cumpere 51% din companie şi în Iulie 2011, a devenit oficial. Deşi totul a fost bine la început, un nou CEO a fost angajat în 2012, iar Danielle Halayel a părăsit funcţia de director de creaţie şi implicit, compania, în 2013. Doi ani mai târziu, brandul Issa s-a destrămat.
“Am plecat pentru că nu am mai putut suporta” spune Danielle pentru Daily Mail. “Mă simţeam atât de stresata încât părul mi s-a albit şi apoi a început să cadă cu totul. Până la final, eram cu totul distrusă pe dinăuntru. Aveam o afacere superbă, pe care o pusesem pe picioare singură timp de 10 ani. Să văd cum se evaporă a fost sfâşietor. Mi-am luat doi ani de pauză în care nu am făcut absolut nici o schiţă. A fost prea dureros. Nu cred că oamenii realizează cât de mult am suferit, însă am crezut întotdeauna că ceea ce nu te omoară, te face mai puternic. Am practicat foarte multă yoga, am călătorit în Los Angeles şi Asia, apoi m-am întors în Brazilia să-mi vizitez familia.”
Veştile bune? După toate astea, Halayel s-a întors – cu un brand nou-nouţ numit DHELA. Este o îmbinare a numelui şi prenumelui ei, iar colecţiile de primăvară/vară şi toamnă/iarnă contin 80 şi 100 de piese. Câteva dintre ele le puteţi vedea mai jos:
#DHELA #DhelaWorld #PrettyInPrints @dhelaworld #SS17
A post shared by DANIELLA HELAYEL (@daniellahelayel) on
Pentru femeile care au iubit Issa, vor găsi urme ale acestui brand în noul Dhela. “Au fost multe haine de realizat, dar pentru mine a funcţionat ca un proces de vindecare” a spuns Danielle Halayel. ” Sunt repere din Issa în noul brand, însă updatate şi mature. Jerse-ul va rămâne întotdeauna în colecţiile mele, deşi în ultima perioadă sunt mult mai interesată de tricotaje.”
Să sperăm că asta înseamnă colecţii noi – este o bucurie să ştim că Halayel face, din nou, ceea ce este în mod evident reprezintă talentul ei.
Cu drag,
M
articol preluat de pe
glamour.com
Comenteaza