Cum sa fim credibili in business + cazul Andrei Baciu

Evident ca o sa ma raportez la partea vestimentara, mai ales in urma exploziei din social media in ceea ce il priveste pe Andrei Baciu.
Pana la urma, motivele retragerii lui din lista cu ministrii propusi nu au nici o legatura cu fotografiile la bustul gol sau cariera de model. Dar ar fi fost el vreodata credibil in postura de ministru, cu acest trecut in care s-a expus in mod atat de diferit?

Pana la urma in mediul business, perceptia pe care o au ceilalti despre tine devine realitatea despre ceea ce esti. Daca la un moment dat, apogeul tau profesional a insemnat fotografii publice, in care esti reprezentat cu bustul gol, intr-o ipostaza mai mult decat intima – vei mai reusi vreodata sa-ti dezlipesti acea eticheta de pe frunte?

andrei baciu
Oamenii trag concluzii prin prisma a ceea ce vad. Asta pentru ca ceea ce vedem se traduce din actiune, iar in practica, esti ceea ce faci.
Astfel, comparand o imagine artistica a unui tanar la bustul gol, cu o imagine a aceluiasi tanar in uniforma de medic sau costum business.. impactul cel mai mare il va avea intotdeauna cea dintati si este si cea pe care o vom tine minte!

andrei baciu
Tocmai de accea, pentru Andrei Baciu credibilitatea este zero, in randul majoritatii populatiei, pentru postura de ministru. Chiar daca generatiile tinere ar putea da dovada de intelegere si si-ar exprima in totalitate atitudinea open-minded, acestei persoane ii va fi greu – daca nu chiar imposibil, sa castige respectul seniorilor, mai ales in mediul business. Desigur, acest lucru este valabil pentru oricine intr-o situatie asemanatoare.

Si totusi, avem pentru prima data cazul unui barbat. Vi se pare ca daca era vorba despe o femeie, ar fi fost diferit?

Chiar daca tindem sa credem ca da, pentru femei este cu atat mai greu sa-si castige credibilitatea in business, chiar si fara aparitii compromitatoare. Din pacate, femeile trebuie sa acorde oricum o atentie sporita vestimentatiei si aspectului fizic, daca isi doresc sa aibe o imagine profesionala impecabila, dar si rezultate bune. In unele domenii este mai strict decat in altele, dar regula generala aceasta este.

Pe de alta parte, s-a dovedit ca intre doua persoane cu aceiasi performanta profesionala, intotdeauna va avea de castigat (promovare, remuneratie) cea care are un aspect fizic (mai) placut, ingrijit, pus la punct.
cum sa fim credibili in businessE normal, dar pana intr-un anumit punct nu este o alegere facuta constient. Creierul nostru este construit sa caute perfectiunea si armonia, astfel ca intotdeauna vom observa lucrurile care depasesc aceste standarde, fie ca este vorba de un machiaj prost facut, o coafura neingrijita sau o manichiura neglijenta. Gulerul sifonat al camasii, pantalonii necalcati, incaltamintea murdara, nasturii slabiti de la sacou.. toate aceste detalii sunt inregistrate ca “asa nu” de catre subconstientul nostru, pentru ca mai tarziu sa le asociem cu persoana in momentul in care emitem o judecata la adresa ei.

Exista cateva reguli simple pe care le putem respecta, mai ales daca vrem sa fim credibili in mediul business:
1. Respecta codul vestimentar – asigura-te ca ai inteles care sunt regulile si informeaza-te despre ce inseamna mai exact, pentru a le putea pune in practica fara efort
2. Asigura-te ca toate detaliile care tin de igiena personala si aparitie sunt bine puse la punct:
parul sa fie mereu curat si aranjat (nu o coafura prea complicata sau cu prea multe produse de styling)

credibilitate in business
– in cazul barbatilor – tenul sa fie curat, sprancenele si barba sa fie ingrijite
– in cazul femeilor – machiajul natural, de zi, gatul si decolteul fara urme de machiaj, cerceii discreti, buze hidratate, ruj intr-o culoare naturala
parfumul nu prea strident
– haine in marimea potrivita, curate, calcate, fara rupturi sau ate care sa atarne, fara retusuri vizibile

marimea hainelor
– mainile si unghiile curate, cu o forma cat mai naturala, fara urme de rani (in general ticul nervos al ruperii cuticulelor formeaza rani in lateralele unghiilor sau in partea superioara, care sunt deosebit de inestetice)
– in cazul femeilor – atentie la lungimea rochiei sau a fustei, inclusiv in momentul asezarii pe scaun;
– in cazul femeilor – alegerea unor dresuri subtiri, de culoarea piciorului, sau a unor dresuri groase negre, mate – fara lycra
– in cazul femeilor – alegerea unor pantofi cu toc potrivit si varful inchis
– in cazul barbatilor – alegerea unor pantaloni cu lungime potrivita, ciorapi inchisi la culoare si incaltaminte intotdeauna curata
– alegerea unor accesorii discrete (bijuterii, ochelari de vedere, ceas)
3. Aloca o atentie suplimentara pentru detaliile de comunicare nonverbala si paraverbala, cum ar fi: tonul vocii, dictie, vocabular, gesturi, postura, mimica.
4. Interactiunea cu ceilalti – incearca sa mentii subiecte de discutie pur profesionale sau care sa nu implice religia, politica, orientarea sexuala, viata privata, contestarea gusturilor sau a alegerilor de natura personala
5. Relatia cu colegii, subalternii si superiorii – da dovada de respect cu toti cei de la locul de munca, indiferent ca sunt superiorii tai, colegi sau subalterni. Indeplineste-ti indatoririle profesionale cat de bine poti si pastreaza-ti focusul pe ceea ce ai de facut, fara sa iti risipesti atentia in subiecte adiacente
6. Performanta personala: punctualitatea, aspectul fizic sanatos, respectarea promisiunilor, coordonarea realitatii profesionale cu cea personale, sunt si ele aspecte foarte importante, care pot face diferenta!
7. Evaluare periodica – la fiecare 3 luni, fa-ti o autoevaluare sincera si imbunatateste lucrurile de care nu te mandresti. Astfel, vei ramane in permanenta cu focusul pe rezultat

andrei baciu

In plus, pastreaza privata viata ta personala, viata de familie. In functie de locul tau de munca, exista cu siguranta anumite restrictii (chiar si autoimpuse) in ceea ce priveste interactiunea cu colegii pe conturile sociale sau in timpul liber. Incearca sa proiectezi alegerile tale pe termen lung, pentru a putea lua o decizie care sa te avantaje nu doar pe moment, ci si in situatia in care datele problemei se schimba!

Ai aici si un articol realizat de publicatia Forbes, unde sunt listate diverse studii despre influenta pe care o are aspectul personal asupra activitatii noastre profesionale.

Have a fabulous fashion experience!

Yours,
Mariana Romanica

sursa foto: pinterest.com

Comments

comments

Te-ar putea interesa

1 Comentariu

  • Ora Exacta 12/15/2015 10:40 AM

    Uitandu-ma pe netul din Romania uite ca am aflat pe pagina
    dvs.. Trebuie sa apreciez ca sunt placut surprins de calitatea
    informatiilor de pe aceasta pagina si va doresc cat mai mult
    succes!

Comenteaza